Wisory stärker sitt varumärkesarbete med ProServes experter

Rådgivningsföretaget Wisory hakar på trenden att ta in marknads- och kommunikationsproffs vid behov, och tar nu hjälp av ProServes unika nätverk.

Wisory erbjuder rådgivning inom allt ifrån entreprenörskap och ekonomi, till juridik och HR. Affärsidén är att matcha företagschefer med Sveriges främsta rådgivare, så att företagen kan få affärsråd och ledarskapsstöd efter behov. Att därför anlita ProServe, som i grunden har samma idé, att matcha kompetens inom kommunikation och marknadsföring efter behov, var därför ett naturligt val.


– Jag är otroligt glad och stolt över att kunna hjälpa ett sånt spännande företag som Wisory att stärka deras team, och bygga vidare på deras redan starka varumärke, säger Simon Cederholm, vd för ProServe.


ProServe stärker upp Wisorys varumärkesbyggande arbete och täcker bolagets behov av kunniga kommunikatörer och marknadsförare som är specialiserade inom copywriting och sociala medier. Tack vare att ProServe har Sveriges största utbud av specialister på området, kunde man snabbt efter första mötet hitta två frilansare som stämde överens med Wisorys behov. En konsult ska nu stötta Wisory med spetskompetens inom copywriting och sociala medier, och den andra stärker gruppen inom copywriting på engelska.

Tillsammans ska ProServes experter genomföra intervjuer, skriva relevanta och målgruppsanpassade artiklar till företagets hemsida samt stötta i skapandet av en strategi för och hantera företagets sociala medier.

– Jag är övertygad om att vi kan skapa ett starkt samarbete mellan ProServe och Wisory, där vi kan hitta en långsiktig plan för att fortsätta stärka Wisorys interna resurser, säger Simon Cederholm.

I en bransch där konkurrensen är hård ökar uppdragsgivarnas efterfrågan på personer med specifika spetskunskaper som matchar uppdraget. Med sitt breda och personliga nätverk hjälper ProServe företag att jobba med landets bästa giggare inom PR, kommunikation och marknadsföring.





19 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Allt fler bolag vänder sig till gigekonomin: nu har även den ledande optikkedjan LensWay anslutit sig och tar in två grafiska formgivare från ProServes breda nät av frilansare och giggare. LensWay är