Med aktuell kunskap från FEI utvecklar Therese ProServes affär

För ProServe är det viktigt att ständigt hålla sig à jour med ny kompetens. Att ta in en praktikant från välrenommerade FEI vars utbildningar håller hög nivå, var därför en självklarhet.


Therese Ehrenkrona går en tvåårig utbildning till Account Manager/B2B-säljare, med fokus på att bygga långsiktiga relationer med såväl nya som befintliga kunder, och skaffa sig kompetenser i att använda strategiskt och taktiskt tänkande för att utveckla affärer. Både ProServe och Therese har hög energi och ett starkt driv, så matchningen bådar gott för ett givande samarbete under Therese tolv veckor långa LIA-praktik, Lärande i arbete. Matchningen är ett utmärkt sätt för ProServe att få ta del av aktuella kunskaper, och för Therese del är det en möjlighet att få se hur yrket fungerar i praktiken.


Vad fick dig att börja plugga till Account Manager på FEI?

– Jag har alltid varit intresserad av försäljning och allt vad det innebär, och att börja studera till Account Manager var ett naturligt steg för att få en bättre uppfattning av ämnet.

Hur kom du i kontakt med ProServe, och vad är din uppfattning av de som företag?

– Philip, en branschkollega till ProServes vd Simon Cederholm, har tidigare föreläst på FEI. Simon hade hakat på Philip en dag och besökt institutet då vi började prata, vilket ledde till ett möte. Jag uppskattade både hans och företagets höga energi och framåtanda, samt deras smarta affärsidé. Det var en match direkt!

Vad hoppas du få lära dig på ProServe?

– Jag är övertygad om att min tid på ProServe kommer att ge mig praktiska kunskaper jag inte tidigare haft. Bara på de veckor jag har varit här har jag lärt mig massor: mina arbetsuppgifter har trappats upp nivåmässigt, vilket också tyder på ett förtroende från ProServes sida.

Vad tror du att du kan bidra med?

– Jag tror att min utbildning på FEI gör att jag kommer in i säljbranschen med fräscha ögon, vilket ger ProServe ytterligare en nytänkande resurs.

Vad ingår i dina arbetsuppgifter?

– Min roll innebär att jag får ta mycket egna initiativ, men en stor del innefattar även samarbete och brainstorming tillsammans med teamet. På en prospekteringsdag researchar jag företag jag tror skulle kunna vara en match för ProServe, samt hittar den rätta personen att nå ut till. På en mötesbokningsdag ringer jag de personerna, ofta marknads- eller kommunikationschefer, och introducerar dem för ProServe.

Vad för kompetens anser du vara extra viktig?

– Kundkontakt. Det är väsentligt att läsa av den du pratar med och anpassa samtalet efter personen, något jag har lärt mig otroligt mycket om under min tid på ProServe.

Hur ser dina framtidsplaner ut inom arbetslivet?

– Tack vare ProServe har det blivit ännu tydligare hur roligt yrket som Account Manager är. Jag ser ljust på framtiden inom yrket, och framförallt på framtiden inom ProServe.




33 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla