H&M utökar samarbetet med ProServe

Modejätten H&M utökar samarbetet med ProServe, och tar in ytterligare en expert inom PR från ProServes breda nätverk.


Den svenska modejätten H&M är en av modeindustrins största bolag, och har tidigare tagit hjälp från ProServe som har stärkt upp bolagets team på global nivå med kompetenta giggare och frilansare. Nu utökas samarbetet och den svenska modekedjan tar in ytterligare resurser från ProServe.


— Jag är oerhört stolt över att ett så inflytelserikt bolag som H&M återigen visar förtroende för ProServes tjänster inom PR, marknadsföring och kommunikation, säger Simon Cederholm, vd för ProServe.


Tidigare har modekedjan använt sig av ProServes nätverk för att hitta resurser inom copywriting och PR Lead. Den här gången har bolaget vänt sig till ProServe med målet att hitta kompetens som kan stödja arbetet inom PR-produktionsledning. ProServes breda nätverk med över 500 frilansare och giggare möjliggjorde en enkel och smidig process där rätt konsult matchades mot H&M:s uppdrag. Nu startar en PR-konsult sin resa inom H&M som specialist inom planering av bolagets PR-aktiviteter.


— Jag är övertygad om att det förlängda samarbetet med H&M är ett tecken på att gigekonomin är mer än bara en växande trend, utan även en nytt läge för arbetslivet, säger Simon Cederholm, vd för ProServe.


Konceptet att arbeta med frilansare och giggare fick en boom under pandemin, och allt fler uppdragsgivare har fått upp ögonen för det nya sättet att arbeta. Den fortsatt ökande efterfrågan, inte minst från större bolag, visar vilken betydelse gigekonomin har inom kommunikations-, PR- och marknadsföringsbranschen.



21 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla