24-åringen som skapar en hållbar affärsmodell för gigare

ProServe växlar upp och tar in Simon Cederholm som VD. Simon ska ta bolaget till nästa nivå under 2021, primärt genom den effektiva affärsmodellen

och försäljningsstrategin.

ProServe startade sin resa strax innan pandemins utbrott för drygt ett år sedan. Trots en tuff start har ProServe växt och befinner sig i en intressant position med goda expansionsmöjligheter. Detta tack vare sin flexibla och enkla lösning, att matcha Sveriges attraktiva uppdragsgivare med landets bästa gigare, frilansare och konsulter inom PR, kommunikation och marknadsföring.


Simon Cederholm tillträdde som VD i slutet av 2020. På 2 månader har han lyckats vinna uppdrag med globala modeföretag och stora onlinetjänster.

- Vi vill samarbeta med företag som vågar sätta krav på sina specialister. Vi jobbar enbart med duktiga frilansare, konsulter och gigare med spetskompetens inom sitt område, säger Simon.

Genom att alltid presentera minst 3 kvalitetssäkrade kandidater erbjuder ProServe valmöjlighet för kunden. ProServe vill sätta både köparen och konsulten i fokus, detta så att båda parterna ska känna att de har blivit rätt matchade. Kommunikation och försäljning är två grundstenar i ProServes arbetssätt.


Hur ser du på framtiden i bolaget?

- Det kommer att bli en spännande resa, där jag vill införa ett nytt sätt att arbeta gentemot företagen. ProServe har ett unikt arbetssätt, där vi förutom att förmedla konsulter med hög kompetens också vill fungera som ett stöd för den modige marknadschefen. Vi vill vara en självklar partner i branschens utvecklingsarbete.


Vad fick dig att vilja jobba som VD inom kommunikationsbranschen?

- Redan från barnsben har jag haft viljan att utveckla, bygga relationer och påverka. VD rollen föll mig naturligt och att det blev inom kommunikationsbranschen är ett stort plus, här finns det stor utvecklingspotential, med små medel kan man göra stor skillnad, säger Simon.

674 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla